U Smaragdnoj dvorani Regent hotela Esplanade u Zagrebu održan je Vidi SummIT 2009, prvi od dva visokotehnološka dana (Vidi Hi Tech Days). Prvi hrvatski medijsko-gospodarski hi-tech summit održan je na temu utjecaja medija na razvoj društva - "Kako hrvatski potrošački mentalitet u kojem je kultura, pa i vjera okrenuta prema shopping centru i potrošnji okrenuti i usmjeriti prema kulturi rada i inovacije".
Sudionici su bili vodeći hrvatski političari, znanstvenici, gospodarstvenici, analitičari te čelni ljudi vodećih hrvatskih medija. Igor Lučić - glavni državni tajnik središnjeg državnog ureda za e-Hrvatsku, priznati svjetski znanstvenik Ivan Đikić iz frankfurtskog Goethe Instituta, Dražen Mavrić - glavni direktor Nove TV, Ivan Lovreček - glavni urednik RTL televizije, Hrvoje Prpić - HG Spot, Tanya Rukavina - predsjednica uprave PricewaterhouseCoopersa Hrvatska, Ante Magzan - direktor hrvatskog portala Net.hr, Miodrag Šajatović - glavni urednik poslovnog tjednika Lider, Ozren Jureković, glavni direktor VERN-a, Silvana Menđušić - glavna urednica poslovnog dnevnika Business.hr, Damir Šlogar - osnivač i CEO kompanije "Big Blue Bubble" iz Kanade osnovane prije pet godina, a koja je danas jedan od vodećih kanadskih proizvođača kompjutorskih igara i drugi.
Program medijsko-gospodarskog hi-tech summita bio je podijeljen u četiri dijela; Mediji", "Država i okruženje" i "Gospodarstvo, kultura, znanost", a četvrt dio bavio se zaključcima.
Tijekom summita prikazan je i kratki film s izjavama šestero najuspješnijih hrvatskih studenata o tome kako oni vide budućnost Hrvatske. O filmu je govorio Tomislav Kotnik iz izdavačke kuće Vidi, rekavši da školovanje na FER-u do magisterija stoji 50 000 eura. Sa svakim studentom koji napusti Hrvatsku, gubimo mnogo više od tog iznosa, jer gubimo mogućnost da stvorimo plodno tlo za razvoj kulture obrazovanja, rada, inovacije i poduzetništva, kako je istaknuo Kotnik.
Svakako jedan od najzanimljivijih govornika bio je Ivan Đikić, znanstvenik i profesor na frankfurtskom Sveučilištu Goethe koji je, na osnovu iskustva življenja i rada u SAD-u, Njemačkoj i Finskoj, više puta tijekom summita upozorio da Hrvatska ne smije kopirati tuđa rješenja već pronaći svoja te na svaki način pokušati zaustaviti trajni odljev mladih stručnjaka u inozemstvo. To je također u raspravi upozorila i predsjednica Uprave Ericsson Nikola Tesla Gordana Kovačević rekavši kako “ne možemo graditi budućnost na repetitivnim proizvodima i na nečem što je netko drugi već prije napravio”.
Jedna od hipoteza zaključaka na kraju bila je i da bi Hrvatsko gospodarstvo u svijetu bilo konkurentno, same tvrtke unutar sebe moraju poticati kulturu inovacije, znanja i kompetetivnosti na svjetskoj razini.
Inače, prvi hrvatski Visokotehnološki dani u organizaciji izdavačke kuće Vidi iz Zagreba u dva dana okupiti će više od 400 stotine vodećih hrvatskih gospodarstvenika, političara, informatičara, novinara i urednika te gostiju iz inozemstva.
Pročitajte sve o prvom Vidi SummIT-u 2009.
Trenutno nema komentara.