Novosti
Prednosti i nedostaci mHealth aplikacija na Hospital Days Prednosti i nedostaci mHealth aplikacija na Hospital Days Prednosti i nedostaci mHealth aplikacija na Hospital Days Prednosti i nedostaci mHealth aplikacija na Hospital Days Prednosti i nedostaci mHealth aplikacija na Hospital Days Prednosti i nedostaci mHealth aplikacija na Hospital Days
Ocijeni novost:

Prednosti i nedostaci mHealth aplikacija na Hospital Days

Autor: | 30.09.2016 u 13:53

Poslovno-tehnološka konferencija Hospital Days bila je prilika da provjerimo tržište mHealth aplikacije, ali i koje su njihove prednosti i nedostaci.


Tijekom dvodnevne konferencije Hospital Days u Zagrebu je održano i zanimljivo predavanje Anite Galić, stručne suradnice u Hrvatskom farmaceutskom društvu, na temu tržišta mHealth aplikacija.


U Hrvatskoj je, za razliku od ostatka svijeta, tržište mHealth aplikacija slabo razvijeno. Mobilne aplikacije su sveprisutne pa tako i iz područja zdravlja, a s druge strane postoji rizik njihove kvalitete i vjerodostojnosti te bi trebale dobiti neki certifikat ili markicu da su zaista pouzdane.



Trebalo bi provjeriti koliko su neki algoritmi utemeljeni na zdravlju, a koliko samo na pretpostavkama. Na primjer, koristite li neku mobilnu aplikaciju za proučavanje i analizu madeža na koži, upitno je ono što će s druge strane biti isporučeno, bilo stručnjaku ili nekom programu jer kod melanoma je jako bitno provjeriti boje, ispupčenosti i neke deformacije i anomalije. Ako koristite kameru mobitela za snimanje svojeg madeža, ukoliko to radimo sa smanjenim svjetlom onda će se na fotografiji nalaziti sjene; pojedine kamere imaju jače izraženu određenu boju na fotografijama pa je i to potencijalni razlog za sumnju, a možda se koristi i neki filtar. Postoje aplikacije koje analiziraju naše kašljanje, skeniraju UV zračenje na koži, govore nam što i kada jesti, a ukoliko ispred sebe imamo naranču i usmjerimo kameru mobitela, aplikacija će nam dati informacije recimo o broju kalorija.



S druge strane, mobilne aplikacije su vrlo korisne jer mogu potaknuti korisnike na zdraviji način života, koji nude razne fitness aplikacije. Koristimo li određenu aplikaciju koja će nas redovito podsjećati da je vrijeme za uzimanje lijeka ili terapije, to može biti od ključne važnosti jer neredovito uzimanje lijeka proizvest će kontra efekt. Dakle, mHealth aplikacije su svojevrsna pomoć i trebale bi motivirati pacijente da se „igraju“ i tako doprinose svojem zdravlju i propisanoj terapiji. Isto tako, kroz aplikaciju se može vidjeti unose li se redovito podaci od strane pacijenta koji koristi redovito ili neredovito svoj lijek ili više njih.


Danas je velik problem u liječenju nesuradnja pacijenata s doktorima jer i najbolji lijek neće djelovati ukoliko se ne uzima redovito, iastaknula je Anita Galić. S druge strane, pitanje je koliko liječnici i ljekarnici imaju znanja vezanim za korištenje aplikacija - najveća vrijednost jesu informacije koje proizlaze iz rada aplikacije kao što je redovitost uzimanja terapije, u kojem je trenutku i zašto pacijent prestao uzimati terapiju.



Pacijenti će, ukoliko od određenog lijeka primijete neke nuspojave, ponekad prestati uzimati lijek bez da o tome obavijeste svojeg liječnika ili ljekarnika. U big data analizama kasnije se može pratiti uspješnost određenog lijeka ili terapije upravo analiziranje ponašanja pacijenata te kroz razne ankete koje se mogu napraviti putem same aplikacije na mobitelu. Dakle, vrlo je bitno da se sve dobivene informacije pohranjuju u oblak i kasnije analiziraju.


Današnje mHealth aplikacije su najčešće vezane uz fitness i kretanje, ali sve je više i onih vezanih uz određene bolesti. Takve aplikacije obavezno moraju biti user friendly i imati vizualno primamljivo sučelje, voditi pacijenta kroz bolest i terapiju, poučavati, mora se točno znati kome su namijenjene jer koja je korist od moderne i kvalitetne aplikacije koja radi, recimo na Apple Watchu, a populacija na koju se cilja su starije osobe koje nemaju takav pametni sat na ruci. Obavezno moraju pohranjivati informacije i slati ih u cloud za analizu.


Što se tiče populacije koja koristi mHealth aplikacije, muškarci od 35 godina su najčešći korisnici (54% njih ih koristi), 87% populacije ima smartfon (33% ih ima neki iPhone model), a 61% korisnika preuzima na svoj pametni telefon neku mHealth aplikaciju. 85% njih koristi društvene mreže za informiranje o zdravlju.



u 2013. godini u trgovinama mobilnih aplikacija bilo je dostupno 43.689 mHealth, godinu dana kasnije u ponudi je 46.399 dok u prošloj, 2015. godini korisnicima se nudilo 90.088 aplikacija s temom zdravlja. Prema kategorijama, 36% njih su fitness, 17% one koje se tiču lifestylea i stresa, 12% dijetnih i nutricionističkih, 11% je nekategoriziranih, 9% za specifične bolesti, 7% iz područja ženskog zdravlja i trudnoće, 6% su podsjetnici na lijekove, a 2% je iz domene zdravstvenih usluga i osiguranja.


Uz mentalno zdravlje veže se 72% dostupnih mHealth aplikacija, za liječenje 55%, uz pušenje 54%, kalorije i fitness 48%, dijabetes 44%, 28 posto je respiratornih, pokazuju podaci IMS Institute for Healthcare Informatics iz kolovoza 2015. godine. Dakle, najviše ih se koristi za mentalno zdravlje, ali fitness aplikacije se najduže koriste dok se respiratorne najmanje.



U sljedećih pet godina najveći potencijal za mHealth aplikacije imaju pametni telefoni (75%), tableti (11%), pametni satovi (6%), naočale (4%), feature (obični) telefoni (1%) te 3% druge vrste uređaja.


Predavanje je održano u okviru petih po redu Hospital Days, regionalne poslovno-tehnološke konferencije koja okuplja vodeće stručnjake s područja zdravstva, IT-ja, farmacije i zdravstvenog osiguranja.


Konferencija se odvija pod pokroviteljstvom Predsjednice Republike Hrvatske, Ministarstva zdravlja RH, Agencije za kvalitetu i akreditaciju u zdravstvu i socijalnoj skrbi, Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, Hrvatske liječničke komore, Hrvatskog farmaceutskog društva, Hrvatske udruge medicinskih sestara, Inovativne farmaceutske inicijative, ECHAlliance i HL7 Hrvatska.


Info

Komentari

Trenutno nema komentara.

Odgovori


Moglo bi te i ovo zanimati...
 

Info

Croadria predstavila odličan affiliate program