U 2010. godini samo 23 posto kućnih korisnika izjasnilo se za kupnju novog osobnog računala, od kojih se čak 76 posto odlučilo za nabavu prijenosnog računala. Istraživanje je u Hrvatskoj provedeno na reprezentativnom uzorku internet populacije osoba starijih od 15 godina, donosi portal VidiLab.com izvješće analitičke kuće IDC Adriatics.
Prema ispitnom uzorku čak 46 posto anketiranih osoba ne namjerava kupiti novo računalo u 2010. godini, dok 31 posto još nije sigurno da li će to učiniti. Gledajući prema regijama, najviše ispitanika iz Dalmacije, njih čak 54 posto, neće kupiti računalo u ovoj godini. U Istri i Primorju je s druge strane najmanji udio onih (38 posto) koji odgađaju kupnju računala za neka bolja vremena.
Istraživanje je također pokazalo da je ženska populacija odlučnija kada se radi o kupovini te je neodlučno samo 28 posto žena dok u isto vrijeme 34% muškaraca ne zna da li će kupiti računalo u 2010. godini. U slučaju kupnje 87 posto žena odlučilo bi se za prijenosno računalo, u odnosu na 67 posto osoba muške populacije.
HP je s 31 posto prema izboru ispitanika, koji su se izjasnili za nabavu u ovoj godini, najpoželjniji brand. Slijede Acer koji će kupiti 22 posto ispitanika, zatim Toshiba i Asus sa 18 posto te Lenovo s 13 posto.
Prema dobi ispitanika, za kupnju HP-ovih računala najviše se izjasnilo osoba dobne skupine od 25-34 godine (čak 47 posto), dok je nešto mlađa populacija od 15-24 godine iskazala veći interes za proizvode Acera (32 posto), odnosno Toshibe (29 posto).
Gledajući prema spolu žene se najviše odlučuju za HP (31 posto), Toshibu (21 posto) i Lenovo (19 posto) dok će muškarci izabrati HP (31 posto), Acer (26 posto) te Asus (23 posto).