Do sada je vrijedilo, ako ste se kod nekog operatera obvezali ugovorom trajanja od 12 ili 24 mjeseci te ako ste odlučili nakon nekog vremena raskinuti ugovor, bili ste obvezani platiti preostale mjesečne naknade.
Od prošle srijede to više ne vrijedi.
Često u ponudama operatera vidimo najnovije i najbolje mobilne telefone po vrlo niskim cijenama, ali uz ugovornu obvezu. Ako korisnik želi kupiti kojekakav telefon za vrlo malo novaca, mora se obvezati pretplatom od jedne ili dviju godina. Ovo nije nekakva novost.
Problem dolazi kada korisnik želi raskinuti ugovor. Tarife od 400 kuna djeluju privlačno, pogotovo kada uz njih dobijete mobitel od 3 do 4 tisuće kuna, ali ponude prestanu biti toliko primamljive nakon prvih par računa.
Pretpostavimo da smo se obvezali ugovorom od jedne godine, gdje je cijena tarife 400 kn mjesečno. Uz to smo naravno dobili vrlo dobar mobitel, no ako želimo raskinuti ugovor, moramo operateru platiti iznos jednak preostalim mjesečnim naknadama. Dakle ako želimo raskinuti ugovor nakon tek prvog mjeseca, moramo platiti 4.400 kn, što je (vjerojatno) više od cijene samog mobitela. Da smo potpisali ugovor na dvije godine, iznos bi bio preko 9 tisuća kuna. Mobitel koji dobijemo nije od zlata, pa vidite u čemu je problem.
Udruga Telekom ovakve odredbe smatra nepoštenima, no uz pomoć Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i HAKOM-a uspjeli su izboriti promjenu. Nove izmjene Zakona o elektroničnim komunikacijama ne dopušta korisnicima da plate ono što nisu potrošili.
Od sada vrijedi, ako korisnik želi raskinuti ugovor prije isteka roka trajanja, morati će platiti ostvareni popust na uređaj i usluge (dakle platiti će punu cijenu telefona) ili preostale naknade ako je to korisniku povoljnije.
Ako se u prvom mjesecu trajanja ugovora odlučite za njegovo raskidanje, biti će vam jeftinije nadopuniti cijenu mobitela kojeg ste dobili u ponudi. Želite li prekinuti ugovor pred njegovim krajem, bolje će te proći ako samo platite preostale naknade.
Druga važna promjena u zakonu je zabrana operaterima da jednu uslugu uvjetuju drugom. Kod većine operatera ne možete dobiti Internet uslugu u kućanstvu ako nije potpisan ugovor o fiksnoj telefoniji. Ovo također više ne vrijedi, jer po novome korisnici mogu zahtijevati samo onu uslugu koja im je potrebna. Postojeći korisnici mogu odmah zatražiti ukidanje usluge koju ne žele.