Ako ste se ikad zapitali koja će tehnologija definirati sadašnjost i budućnost telekomunikacijskih kompanija onda Telekom Arena ima odgovor.
Vjerojatno će se i većini korisnika sviđati – to je mobilni broadband. Najviše pažnje se upravo posvetilo navedenoj tehnologiji te pravcima koje bi trebala uzeti da uspije u budućnosti. Neke od ciljanih informacija i činjenica su:
Na žalost, stanje ekonomije u svijetu kroz recesiju nije pomoglo pri razvoju ostalih srodnih tehnologija. Iako mnogi smatraju da je vrijeme brzorastuće telekom-industrije nepovratno završeno, mudrim i pravovremenim odlukama, operatori mogu – uz već dostupna i dokazano učinkovita rješenja - pronaći nove izvore prihoda i ostvariti planirani rast.
Dvije su dimenzije ključne - Prva od njih su takozvane Over The Top (OTT) usluge, a druga, koja proizlazi iz OTT ofenzive je eksplozivan rast mobilnog podatkovnog prometa.
OTT usluge i sadržaji u prvom redu video, kao i primjerice usluge u oblaku, dovode do eksplozivnog rasta podatkovnog prometa. Prema zadnjim projekcijama Nokia Siemens Networksa, broj mobilnih broadband korisnika do 2020. će se učetverostručiti, u opticaju će biti 10 puta više smartphonea koji će generirati 50 puta veći promet nego danas.
Promjena telekomunikacijskih navika korisnika je još jedan od izazova. One omogućavaju individualni i gotovo neograničen izbor aplikacija, te svakodnevno nude pregršt multimedijalnih sadržaja. Korisnici stoga očekuju da odabranim aplikacijama, uslugama i sadržajima pristupe sa bilo kojeg mjesta u bilo koje vrijeme i uz pomoć bilo kakvog uređaja, a o brzini i kvaliteti pristupa tim uslugama u potpunosti će ovisiti njihova odanost određenom operateru
Naravno tu su još i poslovni modeli koji se moraju promijeniti. OTT playeri poremetili su upravo ovu simbiozu što iz temelja mijenja postojeći poslovni model telekom-biznisa. Čak su i do sad neprikosnovene glasovne usluge, koje generiraju glavninu prihoda operatora, dovedene pod znak pitanja uslijed sve popularnijih i neusporedivo jeftinijih online servisa i aplikacija.
Nekoliko je rješenja, a spominje se upravo Managed services - radi se o konceptu kojim se operator fokusira na svoja core područja, a ona od manjeg značaja prepušta drugim tvrtkama. Operaterima ova usluga dokazano omogućuje da smanje operativne troškove, da kontinuirano poboljšaju kvalitetu usluga, te da se fokusiraju na inovacije kojima će zadržati ili povećati korisničku bazu.
Na kraju je navedena i još jedno – zove se Liquid Net tj. revolucionarna tehnologija koju je inovirao Nokia Siemens Networks, a koja operatorima omogućuje da iskoriste puni potencijal postojećih mrežnih resursa.
Glavna karakteristika Liquid Neta je mogućnost da se neiskorišteni kapacitet u jednom dijelu mreže preusmjeri u dio mreže u kojem je potrebniji, odnosno u onaj dio mreže gdje postoji potreba za većim internetskim prometom. Liquid Net tako kreira mrežu koja se može prilagoditi realnom stanju na tržištu kroz povećanje efikasnosti postojeće izgrađene infrastrukture.
Sve u svemu još jedan lijepi i završni dan Telekom Arene 2012 koja je kao što vidite – otkrila mnoga neriješena pitanja.