Kakva nas budućnost čeka? Hoće li tvrtka iz Južne Koreje pomoći pri sređivanju određenih problema? Pročitajte viziju.
LG ima poruku: telefoni mijenjaju svijet. I to je točno. Usporedbe radi, podsjetimo se utjecaja interneta na razvoj svijeta 1990-ih. Odjednom, većina obitelji srednje klase imala je pristupačan i jednostavan pristup velikom broju informacija.
Tvrtkama je omogućena protočna komunikacija između zaposlenika. Političari su pronašli novi način za odašiljanje poruka svojim biračima. Na mreži se oformljavaju zajednice za razmjenjivanje ideja. Studentima se predstavljaju nove mogućnosti istraživanja. Lista se nastavlja unedogled. Zamislite diplomiranje bez pristupa bazi novinskih članaka, a kamoli bez Googlea i Wikipedije.
Jedan od primjera je PalmPilot koji je predstavljen 1996. godine. PalmPilot nije prvi dlanovnik (PDA) na tržištu, ali je bio inovativan iz više razloga. Zaslon je bio male razlučivosti 160 x 160 piksela, vidljivost nije bila dobra na otvorenom, aplikacije su bile vrlo limitirane i nije imao opciju telefoniranja. Mogao se spojiti na Internet, ali samo s dodatnim modemom brzine 14.4k koji je bio glomazan i nepraktičan.
Dakle daleko smo dogurali. Na kraju, PalmPilot je bio uspješan budući da je obuhvaćao relativno malu tržišnu nišu. Dizajnom je bio ispred svog vremena. Ustvari, previše napredan. Tehnologija i infrastruktura jednostavno nisu bile spremne.
Nakon toga dlanovnici su bili dio tržišta no tek početkom 21. stoljeća možemo vidjeti kako se sve brže razvijaju. Na primjer, mali zasloni predstavljali su problem pri pregledavanju dokumenata, a nedostatak mobilnog operacijskog sustava nije korisniku dopuštao mogućnost pristupa i izmjene informacija i sadržaja.
Prema analizama Strategy Analyticsa u trećem kvartalu 2012. godine diljem svijeta je korišteno 1,038 milijardi pametnih telefona. Procjenjuje se kako ga koristi svaka sedma osoba. Iako je više od 15 godina bilo potrebno da broj korisnika dosegne milijardu, Strategy Analytics predviđa da će do 2015., samo 3 godine nakon prve milijarde, brojka porasti na 2 milijarde zbog rastućih tržišta poput Afrike, Kine i Indije. Ovaj trend omogućava sve većem broju korisnika redovit pristup mreži koji nisu mogli imati u prošlosti.
Isto tako početno povećanje prodaje pametnih telefona u svijetu pokazuje kako prije samo pet godina prodaja pametnih telefona nije bila toliko jaka – manja od 15% globalne prodaje telefona.
Chetan Sharma Consulting procjenjuje da su do drugog kvartala 2012. godine pametni telefoni zauzimali udio od oko 37% u globalnoj prodaji mobilnih telefona, a u Americi ogromnih 70% novih telefona bili su pametni telefoni. To je već informacija.
Tu je i par studija koje potvrđuju neke navode. Npr. Unisys je šokirao industriju informatičke tehnologije u 2011. godini kada je uveo politiku donošenja vlastitiih uređaja za svoje zaposlenike.
Usput budi rečeno - Unisys je predvodnik na ovom području. Nedavni izvještaj Garthera sugerira da će do 2017. godine polovica zaposlenih raditi po ovoj politici. Ovo je dobar potez unatoč sigurnosnim rizicima jer dopuštajući zaposlenicima korištenje njihovih najdražih uređaja podiže se radni moral te poboljšava produktivnost. Zaposlenici su najčešće zaljubljenici u najnaprednije uređaje bez dodatnih troškova za tvrtku.
Optimus Vu ...
A gdje je u ovoj priči LG? Pa eto – Optimus Vu ima 5-inčni IPS LCD zaslon prikaza 4:3 te se tu nalazi i kamera od 8 megapiksela. Pravi phablet. Ali drugi primjer je i Optimus G koji s 4,7-inčnim True HD IPS+ zaslonom pokazuje svoju moć, a pogotovo kad u jednadžbu stavite i Snapdragon S4 Pro (1,5 GHz).
LG se pokazuje vrlo vještim u razvijanju novih tehnologija, izboru najboljih sadržaja i kreiranju odličnih mobilnih uređaja. Tvrtki je međutim jasno kako u vrlo natjecateljskoj industriji i proizvođači moraju nastaviti s inovacijama, inače će se suočiti s porazom. Imajući to na umu, LG se raduje pretvaranju znanstvene fantastike u stvarnost.
Ono što naglašavaju konstantno, a aplicira se tek danas je – tanko kućište. Ono je u modi te LG planira predstaviti pametni telefon s Full HD LCD panelom od svega 2,2 mm i okvirom od 2,3 mm. Zanimljivo zar ne?
Tankoća panela omogućava veću fleksibilnost u dizajnu pametnog telefona, a sam uređaj bolje leži u ruci. Istovremeno, nema kompromisa kad je riječ o kvaliteti slike. Štoviše, svjetlina panela od 535 nita nameće novi standard u industriji i omogućava iznimno korisničko iskustvo.
Sve u svemu ovo je još jedna lekcija iz LG-a koju vrijedi naučiti. Sigurni smo kako njihova predviđanja spadaju u domenu onih kvalitetnijih upravo kao i mobiteli koje svako malo izbacuju na tržište.