Hrvatska, Srbija i Slovenija su u osjetnom zaletu kada se priča o prodaji mobilnih uređaja. Sve od tableta, pametnih telefona i običnih mobitela – rezultati su dobri.
Internet se navodi kao glavni razlog zašto u biti vidimo tako veliki uzlet popularnosti odnosno prodaje mobilnih uređaja u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji odnosno u zemljama u regiji.
Svakim danom sve više i više ljudi pristupa Internetu preko mobitela, prijenosnih računala, tableta ili televizije. Penetracija Interneta u Europi iznosi preko 65% i još uvijek raste.
Istraživanje GfK “Retail and Technology” za Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju prati prodaju tableta, mobitela/smartphone-ova. Prikazani podaci odnose se na 2012.-u godinu, kao i za prvu polovicu ove, 2013.-e godine: volumen prodaje kod obje kategorije proizvoda raste, međutim, potrebno je istaknuti da je rast u prodaji tableta uistinu značajan u odnosu na prethodnu godinu.
Zanimljivi su podaci koji govore mnogo o stanju na tržištu, ali i o regionalnom poimanju tehnologije pogotovo one mobilne.
U Sloveniji je u prvoj polovici 2013.-e godine prodano 122.000 smartphone-ova, u Hrvatskoj 349.000, a u Srbiji 266.000. U sve tri zemlje postoji sličan trend: raste prodaja smartphone-ova, dok prodaja mobilnih telefona pada. Najveći porast prodaje smartphone-ova zabilježen je u Hrvatskoj – 61% veća prodaja u odnosu na prvu polovicu 2012.-e, u Srbiji je prodaja smartphone-ova narasla 52%, a u Sloveniji – 30%. Što se tiče mobitela, u Sloveniji i Hrvatskoj ih je u prvoj polovici 2013.-e prodano 18% manje u odnosu na isti period prošle godine, dok je u Srbija pad prodaje mobilnih telefona iznosio 14%.
Tržište tableta također strelovito raste. U Sloveniji je zabilježen rast prodaje (160 posto) dok u Srbiji od 530 posto. U Hrvatskoj je prodaja tableta u odnosu na prvu polovicu 2012. godine porasla za čak 780 posto.
U prvoj polovici ove godine u Sloveniji je prodano 33.569 tableta, u Srbiji 35.157, a u Hrvatskoj 172.089. Na osnovi rezultata prodaje i ostalih čimbenika na tržištu, može se predvidjeti da potražnja za tabletima neće padati.
A potrošački kao i uvijek – glavne prednosti su: prenosivost, mala težina te cijena. Tu možemo izdvojiti i atraktivan dizajn, ali i marku odnosno brand. Sve u svemu – zanimljive informacije.