O temi brzih mobilnih mreža, cloudu, razvoju komunikacijskih mreža, krizi i novim prilikama te korištenju pametnih telefona bilo je riječi na konferenciji Trendovi u telekomunikacijama i medijima.
Konferencija Trendovi u telekomunikacijama i medijima održana je u Zagrebu, a središnji događaj je bio okrugli stol oko kojeg su se okupili predstavnici mobilnih operatera (Vipnet i Tele2), te predstavnici Iskona, Nove TV i IBM-a.
Raspravljalo se o ključnim faktorima za uspjeh u 2014. godini kao i o stabilnom rastu do 2020. godine, a ova će godina biti perspektivna za usluge cloud computing i Big Data koje bi trebale ostvariti dvoznamenkasti rast. Istovremeno, telekom operatori moraju promijeniti poslovni i operativni model kako bi bili uspješni u tim segmentima u kojima trenutno nemaju velike prihode. Potrebno je uložiti u prodajnu infrastrukturu, integrirane usluge, a velik potencijal imat će i digitalno oglašavanje. S obzirom da se cijela ekonomija smanjuje, jedan od trendova u 2014. godini bit će i konsolidacija tržišta. Televizija će i dalje ostati najjači medij i najjača platforma za oglašavanje, a telekomi bi trebali biti dodatni kanal za distribuciju TV sadržaja. Širokopojasni pristup Internetu bi, prema Iskonu, trebala biti ključna usluga na kojoj će se graditi sve ostale usluge.
Telekomi su u stalnom traženju novih poslovnih modela, a očekuje se i da će početi nuditi mikrokreditiranje kakvo nude banke. U Tele2 smatraju kako 4G mreža u Hrvatskoj još uvijek nije potrebna jer i na globalnoj razini ima penetraciju od samo jedan posto te kako je 3G za sada dovoljno dobar za postojeću generaciju pametnih telefona. Vipnetova strategija konvergencije mobilnih i fiksnih usluga donosi nove poslovne modele koji bi kroz konvergenciju mobilnih, fiksnih i TV usluga barem djelomično nadoknadili pad u tradicionalnom izvoru prihoda.
Donosimo i statističke podatke iz Europe i svijeta:
-prihodi telekom sektora u Europi će padati stopom od 2 posto godišnje u periodu do 2020.
-rast će internetsko oglašavanje (14 posto), očekuje se rapidan rast mobilnog oglašavanja
-očekuje se rast prodaje tehnoloških uređaja poput pametnih telefona i tableta od 16, odnosno 23 posto CAGR godišnje do 2017.
-rast će se dogoditi i u segmentu nosivih računalskih uređaja poput pametnih narukvica, satova i naočala
-potrebno je graditi novu brzu infrastrukturu poput 4G/LTE koja daje download brzine i do 10 Mbit/s, no u laboratorijima tehnoloških firmi već se razvijaju 5G infrastrukture sposobne za prijenos podataka i do 10 Gbit/s
-do 2025. godine širom svijeta bit će do 100 milijuna pametnih automobila
-pametni telefoni se daleko manje (25 posto) koriste za klasične telekom usluge (pozive , sms i e-mail), a čak 75 posto odnosi se na druge podatkovne usluge (društvene mreže, instant messaging i sl.)
-očekuje se da će u periodu do 2017. širom svijeta biti jedna milijarda korisnika LTE-a te da ce cloud usluge predstavljati tržište od 35 milijardi dolara globalno do 2015.