VIDI IT časopis organizacija + zagrebački FER = demistifikacija industrije igara. Pogledajmo o čemu je bilo riječi, zanimljivo je.
VIDI i FER demistificiraju industriju igara – ovo je moto pred kojim je cijela priča izašla, a slušatelju su većinom bili studenti kao i svima onima koje zanima razvoj računalnih i mobilnih videoigra, otkrivene su sve tajne u razvoju igara, ali i pokretanju game developerske tvrtke u Hrvatskoj.
Cilj konferencije je bio približiti mladima ovu industriju koja je po popularnosti i zaradi premašila hollywoodsku filmsku industriju te u mnogim državama svijeta zauzela ozbiljno mjesto u razvoju njihova gospodarstva. Procjene su da će u ovoj godini industrija videoigara u svijetu zaraditi 100 milijardi dolara što je čak za 82 milijarde više nego što se očekuje u filmskoj industriji.
Naime, Hrvatska ima nekoliko uspješnih proizvođača mobilnih i računalnih igara koji su postali stopostotni izvoznici, vrlo poznati u svijetu. Najveći i najpoznatiji su naravno: Croteam, Dreamtrix, Nanobit i Cateia Games. Iznijeli su svoja iskustva na na Game Developers Forumu te naglasili kako neprestano traže nove mlade snage koje imaju želju raditi u svijetu videoigara.
Pri tom su naglasili kako im nije dovoljno samo školovanje već da svaki njihov zaposlenik mora imati strast i ljubav prema igrama, moraju biti gameri da bi taj svijet razumjeli.
Koliko je veliki interes mladih za game industriju u Hrvatskoj potvrdili su i iz nedavno otvorene prve hrvatske škole za game dizajn Machina koja trenutno ima 220 polaznika. U njoj su predavači iskusni članovi developerskih timova koji mladima, osim klasične edukacije, odmah ukazuju kojim putem krenuti ukoliko se odluče sami pokrenuti posao.
Iako smo mala zemlja, samo u ovoj godini izlazi najmanje 15 računalnih igara koje će se prodavati u cijelom svijetu. Industrija videoigara prilika je i za mnoge nezaposlene, potencijala za napredak ima mnogo, a za početak i ne treba puno novca. Tek jedan stol i kompjutor na njemu – zaključak je prvog Game Developers Foruma, no svakako vrijedi i da svijet game industrije nije raj u kojemu ćete uživati već vrlo okrutno okruženje u kojem je umijeće opstati, ali je zato nagrada velika.
Govorilo se o edukaciji mladih, a profesorica Željka Mihajlović sa Zavoda za elektroniku, mikroelektroniku, računalne i inteligentne sustave na FER-u istaknula je kako školovanje jednog FER-ovca stoji puno više od 70.000 eura s čime se obično barata u javnosti te da treba na sve načine zadržati takve školovane ljude u Hrvatskoj, a ova industrija je upravo dobra prilika za to.
Koliko je u svijetu važna industrija mobilnih igara govorio je Alan Sumina, osnivač tvrtke Nanobit, koja je krenula s izradom mobilnih aplikacija, ali se vrlo brzo prebacila na proizvodnju mobilnih igara za iOS. Do sad su izdali 12 igara i danas imaju više od 15 milijuna preuzimanja. Istaknuo je kako je kod mobilnih igara jako važan marketing.
"Najbolja stvar je kada netko igra vašu igru i preporuči je svom prijatelju. Organskim marketingom možete bez uloženog novca dobiti veliku bazu korisnika kojom kasnije nudite svoje nove proizvode" - naglasio je Sumina.
Marko Banjac iz Dreamatrixa iznio je ideju kako bi i Hrvatski audiovizualni centar (HAVC) mogao pod svoju ingerenciju uzeti i razvoj videoigara te na neki način izjednačiti tu industriju s filmskom industrijom jer bi s takvim poticajima nastalo na desetke zanimljivih igara koje bi vrlo brzo našle svoju publiku na svjetskom tržištu.
"U Velikoj Britaniji BAFTA promovira ne samo film već i televiziju i videoigre. To je ono što bi kod nas trebao raditi HAVC. Na kraju krajeva, on i u nazivu nosi termin „audiovizualni“ što znači upravo to. Time bi se život hrvatskih developera olakšao, mogli bi se natjecati za poticaje, a ovako se uglavnom sami financiramo" – napomenuo je Banjac.
Kristijan Mršić iz Momentum studija sudionicima konferencije obratio je pozornost na važnost „ljudskog“ efekta u izradi igara. Mnogi zaboravljaju da je tehnologija samo alat i kako iza svakog dobrog projekta stoje čovjek i njegovo znanje. Treba razmišljati i kao umjetnik i kao psiholog, a ne samo programirati.
Sve u svemu jako lijepa prezentacija. Sigurno je kako znatiželje u Hrvatskoj ima mnogo, a ovakvim akcijama samo unaprjeđujemo temelje koji su postavljeni unazad nekoliko godina – želja za stvaranjem, kada su u pitanju mladi – ne jenjava. Slike su u galeriji.