U zadnje vrijeme se špekuliralo da će Microsoft napraviti odlučujući potez, zašto? U čemu je snaga LinkedIn-a koja je potrebna gospodaru Windowsa i ostale elitne softverske klike?
OK, nećemo se zavaravati - LinkedIn je prodan za 26,2 milijarde dolara, ali još ništa nije gotovo! U biti čeka se završetak ljeta kada bi cijeli "deal" trebao biti završen. Microsoft trlja ruke. Ili?
O čemu se zapravo radi? Pogledamo li malo dublje u cijelu situaciju jasno je kako Microsoft želi zadati udarac svim tvrtkama koje imaju veze s komunikacijom, povezivanjem i to pogotovo u poslovnom svijetu gdje je LinkedIn bio sinonim.
Iz Microsofta naglašavaju kako se radi o brendu LinkedIn-a koji će oni nastaviti u starom duhu, kažu kako neće puno toga mijenjati. Microsoft je izuzetno sposoban kod ovakvih scenarija, a sad kad pod sobom imaju jednu od najvrijednijih profesionalnih mreža s 433 milijuna korisnika - sigurni smo kako tu šansu neće propustiti.
Zanimljivo je kako iz LinkedIn-a nema puno informacija, oni su objeručke očito pristali na ovu akviziciju. Pogledamo li njihovu politiku zadnjih godina - to uopće nije niti čudno. Kao da su na nekin načiin željeli podršku veće tvrtke kao što je Microsoft.
Satya Nadella se slaže s s Reidom Hoffmanom iz LinkedIn-a kada je u pitanju brendiranje i sve ostalo - on bi svakako želio da LinkedIn zadrži ono što je do sad imao. Weiner koji je također dio LinkedIn-a (jedan od glavnih dioničara) gleda pozitivno na cijelu stvar. Dakle svi su nekako sretni.
Tvrtka iz Redmonda je jednostavno pritusnuta sa svih strana. Razmislite malo, oni moraju konkurirati na gotovo svakom IT području, a LinkedIn je predstavljao odličan pljen - jer ako ih nemožeš pobjediti - kupi ih.
Microsoftva ponuda je bila dobra. Ova tvrtka, imena LinkedIn je stvorena 2002. godine u New Yorku te je vrijedila 4,25 milijarde dolara i sada su pod okriljem Microsofta gdje su pri dogovoru koristili cijenu od 196 dolara po dionici.
Ali LinkedIn je imao problema stoga ovo sve ne čudi - bili su u gubitku od gotovo 46 milijuna dolara u tri mjeseca, a u zadnje vrijeme nisu se baš niti slagali unutar tvrtke.
Borio se LinkedIn na sve strane, također. Kritizirali su ih zbog loše podrške i sučelja, integracije, a LinkedIn je čekao i čekao i dočekao da dođe jedan Microsoft i uzme ... a eto, sve.
LinkeIn tako sada gleda jedan brak gdje oni igraju ulogu žene koja će kuhati ručak Microsoftu i mogla bi to svakako biti dobra kombinacija.
Sada traže bolje administratore odnosno zaposlenike u globalu, pokušavaju dinamički pokrenuti tvrtku na više razina, ali nije baš da su se oglasili po tom pitanju. Microsoft će svakako preuzeti dio odnosa s javnošću.
Gledajući samo i isključivo iz poslovne perspektive ovo je deal koji će omogućit Microsoftu da pokaže moć pri ulazu na social-networking vrata (ili kroz njih =D), podignut će moral što se tiče novih zaposlenika i naravno - zaraditi još više novaca kroz oglase i sve ostalo.
Zašto nisu napravili svoj servis? Zašto ovoliko novaca? Kako to da LinkedIn nije pružio gotovo nikakav otpor? Kako to da objeručke čekaju "spasitelje iz Redmonda"? Koliko je sve ovo pametno? Ovo su pitanja na koja na žalost ne možemo dati odgovor, a da bude u potpunosti točan.
Malo je žalosno što LinkedIn nije napravio ništa da imalo "zategne" Microsoft ugovorima, ne traže puno osim da se pobrinu za njihove radnike i koliko toliko budućnost ovog servisa.
Još ne znamo što sve Microsoft želi napraviti, ali sigurni smo u spajanje MS tehnologija s LinkedIn bazom, izmijenu sučelja i ostalu kozmetiku. Office 365 LinkedIn Edition?;)
Dakle kao što možemo vidjeti, do ovog je došlo jer je interes postojao na obje strane, jedni su imali cash drugi su imali veliku želju da krenu naprijed. Ali što će biti od svega toga samo može budućnost otkriti.