Kontinuitet poslovanja, upotreba cloud rješenja u privatnom i poslovnom segmentu te obrazovanju neke su od tema desete po redu konferencije MobilityDay.
Tema okruglog stola, kojim je otvorena konferencija MobilityDay je deset godina tehnologije (2006-2016-2026) u kojem su sudjelovali predstavnici Saša Kramar, Vedrana Miholić, Damir Tomičić, Davor Majetić, Mislav Balković i Mladen Vukmir.
Mobitel je danas najbitniji uređaj koji koristimo jer je 24 sata uz nas dok televiziju ostavljamo kod kuće, laptop povremeno koristimo. Promjene koje su se dogodile su jako velike, a očekujemo još više novosti. Djeca koja su se rodila prije deset godina mogu se pohvaliti da niti jedan dan oni nisu bili offline.
Pogledajte intervju s Tomislavom Bronzinom
U sljedećim godinama očekujemo da mobility bude normalna tema i da ju više ne promatramo na drugaciji način. U sljedećih deset godina očekujemo još dramatičnije promjene, mogli smo čuti na okruglom stolu.
Velike promjene se događaju i u obrazovanju, uz državu koja je ipak tromija u odobravanju novih kolegija. Na žalost, u većini osnovnih škola informatika je vrlo rijetka, a za 10 godina možemo očekivati da postoje klinike u kojima će se ljudi odvikavati od mobitela.
Mobilne aplikacije sve su rjeđe, ali se stvaraju novi servisi. Sve više ćemo razgovarati sa svojim uređajima jer su takve mogućnosti danas postale dostupne za puno platformi.
Možemo li danas lagano povezati Android i iOS uređaje? Ne možemo, a rješenje je da sve bude u nekom cloudu dostupnom sa svih uređaja.
U budućnosti koja nam stiže je i vožnja s autopilotom, a da bi sve to bilo moguće potrebna je jaka i brza mobilna mreža pete generacije.
U našem gospodarstvu kasnimo s upotrebom novih tehnologija i hrvatsko gospodarstvo ne prati predstavljanje noviteta u svijetu. Mi u Hrvatskoj školujemo 50% manje ljudi nego što nam treba u smjerovima tehnologija i IT industrije. U Hrvatskoj samo 10% mladih u osnovnoj školi razmislja o IT smjerovima dok je u Sloveniji taj postotak 15%. Tako da je mlade već u mlađoj dobi potrebno angažirati i upoznati ih s mogućnostima koje se nude. Ne koristi se niti potencijal digitalnih tehnologija koji one nude, a što bi utjecalo na produktivnost hrvatskog gospodarstva iza kojeg se po tom pitanju nalazi samo Rumunjska.
Na ovogodišnjem studiju na FER-u upisano je 24% djevojaka, što je napredak i u tom smjeru.
Generacije koje dolaze možda uopće više neće pisati kao što mi pišemo nego će koristiti svoj otisak prsta ili samo dodirne tehnologije. Društvo se mijenja i u budućnosti nećemo više posjedovati filmove ili glazbu nego ćemo ih samo koristiti preko neke pretplate.
Danas govorimo o IT sektoru kao jednom dijelu industrije dok IT mora biti dio svih djelatnosti. Informatičari danas mogu pronaći posao u bilo kojoj tvrtci, a ne samo u određenoj djelatnosti, kao drugi zaposlenici.
Na konferenciji se tijekom cijelog dana održavaju predavanja podijeljena u četiri smjera: Pametni uređaji, ITPro smjer, Poslovni smjer i Razvojni smjer.
Velik naglasak na konferenciji je i na internetu smo tvari (IoT), razvoju aplikacija, 3D printanju, bespilotnim letjelicama.
Može li AI zamijeniti odvjetnika?
Prisustvovali smo predavanju na temu može li umjetna inteligencija (AI) zamijeniti odvjetnika? Ljudi jako puno griješe u radu. U onom trenutku kad tehnologija bude uvjerljivija i točnija od ljudi u traženju grešaka, u tom će trenutku umjetna inteligencija raditi umjesto čovjeka. Na primjer, pri analizi nalaza raka čovjek uspješno uspijeva analizirati do 92% svih nalaza dok umjetna inteligencija ide do 98% točnosti.
Mali povratak u prošlost: 1997. godine IBM-ovo superračunalo Deep Blue pobijedilo je Garryja Kasparova u šahu, superračunalo Watson je 2011. godine pobijedilo najboljeg natjecatelja američkog kviza Jeopardy; Ross je ime prvog odvjetnika s umjetnom inteligencijom koji je temeljen na Watson tehnologiji.
Ipak, Ross nije zamjena za odvjetnika nego samo pomoćnik kako bi se smanjilo vrijeme potrebno za pravno istraživanje, npr. istraživanje sudske prakse dok se odvjetnik može posvetiti komunikaciji s klijentima. Recimo, AI (umjetna inteligencija) može na osnovu prethodnih suđenja analizirati kolike su šanse da se pobijedi u nekom sudskom sporu i tako odlučiti ići u suđenje ili ne.
Umjetna inteligencija se razlikuje od automatizacije i robotizacije. AI odvjetnik koristi ekspertni sustav i strojno učenje.