Pozitivne za telekomunikacijsku industriju. Evo rezultata za Zapadnu Europu – drugi kvartal 2013. godine. Pročitajte.
GfK je donio nove informacije vezane uz prodaju cjelokupnog tržišta tehničkih dobara u Zapadnoj Europi (44,3 milijardi EUR u drugom kvartalu 2013. godine) – ovo predstavlja pad od 3,8 u odnosu na isti period prošle godine.
Ali ipak među zemljama Zapadne Europe jedino je tržište telekomunikacija pokazalo značajan rast koji je prvenstveno uvjetovan aktualnim „bumom“ pametnih telefona (smartphone). Tržišta Informacijskih tehnologija (IT) i Malih kućanskih aparata (SDA) u nekim zemljama su pokazala rast, dok se Foto tržište, a pogotovo tržište Potrošačke elektronike (CE) bori sa značajnim padom u svim regijama koji je dijelom uvjetovan zasićenjem tržišta, a dijelom padom cijena.
Volumen prodaje je tako na tržištu informacijskih tehnologija pao za 3,3 posto u odnosu na isti kvartal prošle godine. Kumulativan rast od 0,1 posto je tu (u prvih šest mjeseci) – ukoliko usporedimo ovaj dio godine s prošlom.
Nama veoma zanimljivo tržište potrošačke elektronike bilježi prodaju od 6,5 milijardi eura u drugom kvartalu ove godine, odnosno pad od 24% u odnosu na isti period prošle godine. Ovaj pad najvećim dijelom je uvjetovan izostankom prodaje koja je zabilježena lani zbog Europskog prvenstva u nogometu. GfK se očito potrudio dobiti sve informacije.
Tržište malih kućanskih aparata u prvoj polovici ove godine među zemljama Zapadne Europe iznosi 6 milijardi EUR, što je porast od 2,3% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najveći rast zabilježio se u Švedskoj, Njemačkoj i Italiji. Najzaslužniji za navedene rezultate su usisavači. Zabilježen je i pozitivni trend prodaje među tradicionalnim kućanskim aparatima, a pogotovo među aparatima za kavu (espresso aparati i potpuno automatski aparati).Prodaja na tržištu velikih kućanskih aparata u drugom kvartalu ove godine iznosila je 7,2 milijardi EUR, odnosno 14,6 mil EUR u prvih šest mjeseci. Naveden iznosi predstavlja pad od 0,7% (u odnosu na drugi kvartal prošle godine), odnosno pad od 1,1% (u odnosu na prvih 6 mjeseci prošle godine).
Inače, usput budi rečeno – prodaja uredske opreme u drugom kvartalu ove godine iznosi 7,7 milijardi eura što je pad od 3,9 posto. Potrošači u Zapadnoj Europi potrošili su u drugom kvartalu ove godine 1,8 milijardi EUR na foto proizvode, što je 12,9% manje u odnosu na isti period prošle godine.
U mnogim primjerima možemo vidjeti kako tržište točno funkcionira. Ova godina i ne izgleda toliko loše, ali mjesta za popravak svakako ima. GfK će pratiti razvoj situacije - to je sigurno.
Ukupna prodaja u drugom kvartalu ove godine iznosila je 44,3 milijarde EUR, odnosno 92,5 milijardi EUR u prvih šest mjeseci 2013.-e. Brojevi jasno pokazuju da financijska kriza još nije gotova. Većina zemalja je već dotaknula dno recesije, te se još uvijek bori s problemom visoke nezaposlenosti i loših ekonomskih uvjeta, međutim, u nekim zemljama se ekonomska situacija ipak lagano popravlja.
Na osnovi procjena Europske centralne banke i indikatora koji pokazuju znakove laganog oporavka, ipak se možemo nadati da se financijska kriza približava kraju svog dugačkog puta.
Trenutno nema komentara.