Od 1. svibnja stupaju na snagu nova potrošačka prava u elektroničkim komunikacijama, a HAKOM će pojačano provoditi nadzor na tržištu!
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) izvještava javnost da za deset dana, odnosno 1. svibnja, stupaju na snagu nova korisnička prava propisana Pravilnikom o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga.
Najveće novosti za potrošače su sljedeće:
- Operator mora besplatno otključati uređaj na zahtjev korisnika u bilo kojem trenutku ukoliko je korisnik ugovorio pretplatu. U slučaju unaprijed plaćene usluge, tzv. "pre-paid usluge", otključavanje se može zatražiti nakon godinu dana korištenja usluge uz predočenje računa za kupovinu uređaja. Rok za otključavanje je 15 dana.
- Minimalno razdoblje unutar kojeg korisnik može koristiti sve ugovorene usluge nakon obnove računa bonom mora vrijediti najmanje tri mjeseca od nadoplate. Ograničenje se ne odnosi na trajanje pojedine tarife ili opcije i podrazumijeva da korisnik nakon nadoplate ima dovoljno novca na računu za pojedinu uslugu.
- Operator mora omogućiti korištenje probnog razdoblja od pet dana u mrežama pokretnih komunikacija za javnu govornu uslugu (pozivi, SMS, MMS) i/ili pristup Internetu, za vrijeme kojeg potrošač može ispitati udovoljava li usluga očekivanjima i odlučiti hoće li zadržati uslugu ili odustati od nje. Korisnik pri tome plaća samo stvarnu potrošnju bez naplate bilo kakvih penala zbog eventualnog odustajanja.
Stupanjem na snagu novih odredbi HAKOM će pojačano provoditi izvide i nadzore na tržištu provjeravajući pridržavaju li se svi operatori novih propisa. Ujedno se pozivaju korisnici prijaviti sve nepravilnosti u primjeni novih pravila, ukoliko na njih naiđu, a HAKOM-ovi inspektori će u tom slučaju donijeti odgovarajuće mjere protiv prekršitelja. Sve nepravilnosti u svezi novih pravila mogu se prijaviti na za tu svrhu uspostavljenu adresu elektroničke pošte – HAKOM e-mail.
Trenutno nema komentara.