GFK nas je ovaj put počastio novim podacima koji su usko vezani u tržišnu moć Europe te mogućnosti i situacije korisnika koji mijenja "providera".
Prema rezultatima GfK TEMAX-a i GfK Digital World Report tržište tehničkih proizvoda široke potrošnje, u prošloj je godini, u Zapadnoj Europi dalo nešto bolje rezultate ali još uvijek lošije nego u 2010. godini (negativna stopa od oko 3%), a velike su razlike i od zemlje do zemlje.
Ne bavi se GFK samo s mobitelima ...
Dakle, pametni telefoni su osnažili sektor, prodaja je u Zapadnoj Europi povećana za 6,8% u odnosu na 2010 godinu. Pozitivni pomaci su registrirani u svim zemljama osim u Španjolskoj, Portugalu, Grčkoj i Velikoj Britaniji.
Prošle je godine na ukupno 25 ključnih tržišta Europe prodano 258 milijuna telefona. Pozitivno kretanje u telekomunikacijama osigurala je upravo prodaja pametnih telefona i to u svim zemljama. Njihova je prodaja rasla za 67 posto U 2011 godini više no svaki treći prodani mobitel u Europi bio je „smartphone“ (36 posto).
Što se tiče stopa rasta prodaje pametnih telefona ona je bila 35 posto u Velikoj Britaniji te 105 posto u Euroazijskim zemljama (Kazahstan, Rusija, Turska, Ukrajina).
Informacijska tehnologija je pak nešto drugo. Naime, ukupan rast ovog sektora u odnosu na prošlu godinu iznosi 4,6%. Negativan trend se pokazao jedino u Grčkoj, Portugalu i Španjolskoj. U drugim zemljama bio je čak dvoznamenkasti rast, premda su i cijene rasle. Dodatni poticaj rastu treba očekivati kod „ultrabook“ i „touch“ uređaja. Ukupan IT sektor u 2012 godini će i dalje rasti.
Isto tako treba naglasiti da potrošačka elektronika u 2011. godini nije baš bila uspješna. Stupanj saturacije u opremanju kućanstava razvijenih zemalja Europe, te manja potrošnja za zadnje Božićne blagdane (zbog štednje), imali su negativne posljedice u ovom segmentu. Polaže se nada u oporavak prodaje televizora u tekućoj godini zbog velikih sportskih događaja.
Ranija iskustva upućuju na mogući uzlet zbog Olimpijade u Londonu te nogometa u Poljskoj i Ukrajini. To će se prvenstveno odnositi na televizore s ravnim ekranom.
Sada dolazimo na istraživanje "Prelazak na drugog providera za korisnike pametnih telefona". Teže je nego što se misli. Istraživanje je pokazalo da 63% vlasnika pametnih telefona ostaju lojalni svom prvom provideru (zasnovano na operativnom sistemu Android ili iOS). Lojalnost raste s brojem odabranih mogućnosti korištenja uređaja (poruke, email, muzika, razni „apps“,…).
I tako npr. Svatko tko koristi više od 7 raznih usluga postaje značajno lojalniji (lojalnost 72 posto) nego onaj tko koristi samo dvije ili tri opcije (lojalnost 56%). Američki potrošači posebno nerado prihvaćaju promjene, a slično je i kod Kineza i Brazilaca. Suprotno je ponašanje kod Britanaca ili Španjolaca koji vole prihvatiti promjenu.
Korisnici željni interoperabilnosti između raznih platformi
Potrošači širom svijeta smatraju osobito zahtjevnim promjene između iPhona,Androida, BlackBerry-a i Windows Phone platformi jer to podrazumijeva transfer njihovih podataka , poput filmova, muzike, knjiga, apps-a a tada moraju usvojiti novi sistem.
Ukoliko zbrojimo i oduzmemo cijelu stvar – izgleda kao pozitivna predodžba trenutnog stanja u mobilnoj industriji. No ipak, pričekajmo još nekoliko mjeseci za konkretnije rezultate.
Trenutno nema komentara.