Korisnik, ponuda zabave i usluga „u oblaku“ – konzultantska kuća A.T. Kearney predstavlja bitne trendove u telekom sektoru.
Telekom Arena 2013 je između svih ostalih tema bila dio cijele priče koju je iznijela konzultantska kuća A.T. Kearney. Naime, utvrđene su neke bitne činjenice što se tiču telekom trendova.
Rješenja za boljitak telekom industrije i tvrtki koje se usko bave ovom industrijom? To su prije svega razna kreativna rješenja iz segmenta medija i zabave, napredna softverska rješenja poput m-paymenta, zdravstva, školstva, te zahtjevne usluge „u oblaku“ za poslovne korisnike. Ovo je objasnio Branko Žibret, Partner u konzultantskoj kući A.T. Kearney i voditelj aktivnosti te konzultantske kuće za Jugoistočnu Europu.
Jasmina Banda, savjetnica u konzultantskoj kući A.T. Kearney, istaknula je u svojoj prezentaciji u uvodnom dijelu konferencije, da su dominantni trendovi na globalnom telekom tržištu sljedeći: dok s jedne strane rast utrošenih minuta razgovora po korisniku slabi iz godine u godinu (godišnji rast na globalnoj razini iznosi tek 3 posto), cijene minute razgovora nastavljaju nezaustavljivo padati (do čak 17 posto na godišnjoj razini), s druge strane prijenos podataka u mobilnoj mreži nezaustavljivo raste (u 2012. godini rast je iznosio 70 posto, a predviđanja govore da će se rast do 2017. godine nastaviti po stopi od 66 posto godišnje).
To su neke sirove činjenice i informacije no moramo isto tako zapamtiti da istovremeno snažan tempo rasta prijenosa podataka u mobilnoj mreži ni izbliza ne prati rast prihoda od pružanja te usluge (od 2009. do kraja 2011. godine prihod tog segmenta porastao je tek 14 posto).
Problem je što već opće poznati trendovi uz sve jaču konkurenciju „crpe“ domaće tvrtke, telekome i stavljaju snažan pritisak na troškovnu efikasnost industrije. Telekomi uspješno smanjuju trošak po korisniku te taj pad u prosjeku iznosi 7 posto godišnje, no procjene pokazuju da to nije dovoljno kako bi amortiziralo značajan pad prihoda od pružanja tradicionalnih usluga.
A.T. Kearny navodi kako je bit upravo na personalizaciji sučelja, sadržaja i usluge čime se postiže fokus na korisnika, a ukoliko se sve to poveže sa „cloud“ tehnologijom te u zabavnoj maniri - postiže se odličan rezultat.
Što se tiče telekom tržišta u regiji, u A.T. Kearneyu su izdvojili pet dominantnih trendova koji će obilježiti tržište u narednom razdoblju. To su nastavak konsolidacije u smislu spajanja i preuzimanja na tržištu, daljnji razvoj širokopojasnog Interneta i ponude usluga zasnovanih na LTE tehnologiji, jačanje upravljanja zadovoljstvom korisnika, dodatan rast ponude usluga „u oblaku“ za poslovni sektor, te traženje prihoda od područja koja do sada nisu bila osnovna djelatnost telekoma poput zdravstva ili školstva.
Napominje se potreba dobrog balansiranja sredstava te odlučne investicije u pravo vrijeme. Inače iza cijele priče stoje velika imena. Branko Žibret, partner i voditelj A.T. Kearneyevog ureda za jugoistočnu Europu moderirao je okrugli stol lidera na kojem su govorili Željko Lukač, predsjednik Uprave Metroneta, Alen Premužak, predsjednik Uprave Hrvatske pošte, Nedžad Rešidbegović, generalni direktor i predsjednik Uprave BH Telecoma i Nives Sandri, članica Uprave Nokia Siemens Networks.
Dobili smo i nekoliko novih podataka istraživanja tržišta. Tako pametni telefoni čine 18 posto ukupnog broja mobilnih uređaja (u 2012. godini), ali čine 92% ukupnog prometa s mobilnih uređaja.
Facebook danas ima više od 1 milijarde korisnika, a više od polovice njih koristi mobitel za pristup toj društvenoj mreži, a Whatsapp dnevno prenese više od 10 milijardi poruka . Zanimljivo je kako i prosječna brzina mobilne veze do 2014. godine gotovo sigurno nadmašuje 1 Mbps.
I tako, ova Telekom Arena je posebno interesantna zbog dodatnih izlaganja, stručnih mišljenja o trenutnom stanju u našoj zemlji te iznad svega – velika svjesnost izlagača gdje su problemi nastali i kako ih riješiti.
Otvorena je deveta Telekom Arena 2013 - Mobil.hr vijesti
Trenutno nema komentara.