U vrlo nepovoljnim tržišnim uvjetima Hrvatski Telekom je 2012. godinu završio u pozitivi - prihodi su se smanjili za 7,6% na 7,456 milijardi kuna ili 991 milijun eura.
Hrvatski Telekom je predstavio rezultate poslovanja u 2012. godini iz kojih se iščitava pad prihoda - i dok su u 2011. godini prihodi iznosili 8,067 milijardi kuna (1,086 milijardi eura), u prošloj godini prihodi su se smanjili za 7,6% - na 7,456 milijardi kuna ili 991 milijun eura. Neto dobit se smanjila 6,4% na 1,696 milijuna kuna (226 milijuna eura), uz maržu 22,7%. Ipak, nisu svi rezultati u padu, pokazuju revidirani rezultati.
Prihodi od negovornih usluga veći su za 3,2%, ARPA za broadband u nepokretnoj mreži povećala se 2,4% na 126 kuna, broj korisnika data usluga u pokretnoj mreži povećao se 30,5% na 862.183, prodaja pametnih telefona povećala se na 52% ukupnog broja prodanih uređaja.
EBITDA se smanjila za 8,0% na 3,376 milijardi kuna (449 milijuna eura), uz maržu 45,3% (2011.: 3,670 milijardi kuna ili 494 milijuna eura, 45,5%), EBITDA prije jednokratnih stavki smanjila se za 8,1% na 3,520 milijardi kuna (468 milijuna eura), uz maržu 47,2% (2011.: 3,832 milijardi kuna ili 516 milijuna eura, 47,5%).
Iz vrlo opširnog izvješća mogu se iščitati i kapitalna ulaganja koja su povećana 25,8% na 1,180 milijardi kuna, a predložena je dividenda od 20,51 kunu po dionici; omjer isplate dividende u odnosu na ostvarenu dobit je 100% (2011.: 22,14 kuna po dionici).
U segmentu privatnih korisnika T-HT je zadržao vodeći položaj na sva tri tržišta (tržištu pokretnih komunikacija, nepokretnih komunikacija i IP-a). Broj pretplatnika usluga u pokretnoj mreži smanjio se za 5,4% (smanjenje od 5,5% u odnosu na treće tromjesečje 2012.), broj širokopojasnih maloprodajnih pristupnih linija smanjio se za 2,4% na 526.130 (povećanje od 0,5% u odnosu na treće tromjesečje 2012.), dok se broj televizijskih korisnika povećao za 7,0% na 343.647 (povećanje od 4,4% u odnosu na treće tromjesečje 2012.). Prihodi su se smanjili za 7,5%, prvenstveno zbog manjih prihoda od govornih usluga u pokretnoj i nepokretnoj mreži.
Segment poslovnih korisnika bilježi značajnu bazu korisnika u svim segmentima i proizvodima. Broj pretplatnika usluga u pokretnoj mreži povećao se za 2,9% (smanjenje od 1,8% u odnosu na treće tromjesečje 2012.), broj širokopojasnih maloprodajnih pristupnih linija smanjio se za 0,4% na 106.864 (povećanje od 1,8% u odnosu na treće tromjesečje 2012.), dok se broj televizijskih korisnika povećao za 6,1% na 20.677 (povećanje od 3,4% u odnosu na treće tromjesečje 2012.). Prihodi su se smanjili za 7,6%, u velikoj mjeri zbog manjih prihoda od govornih usluga u pokretnoj i nepokretnoj mreži.
Pogledamo li 2012. godinu u cjelini što se tiče mobilne telefonije, T-Mobile je u segmentu mobilne telefonije imao udio od 46% (2,326 milijuna korisnika).
ARPU (prosječna potrošnja po korisniku) je iznosila 91 kunu (74 kune privatni korisnici, 160 kuna poslovni korisnici), a penetracija mobilne telefonije je 117% (broj aktivnih SIM kartica). U 2011. godini ARPU je bio 94 kune.
Na tržištu širokopojasnih usluga penetracija je 48,8%, u odnosu na prosjek od 66% u Zapadnoj Europi.
Na hrvatskom je IT tržištu u 2012. zabilježen negativan trend izazvan gospodarskim pritiscima, procjenjuje se kako se hrvatsko IT tržište u 2012. smanjilo za 4,8% (izvor: IDC Adriatics).
Trenutno nema komentara.