T-Hrvatski Telekom je objavio svoje rezultate. Većinom se radi o pozitivi uz manje turbulencije zbog recesije i posebnog poreza.
Poput ostalih velikih korporacija ala' Motorola, Nokia, Sony-Ericsson i Lenovo – T-Hrvatski Telekom je odlučio objaviti svoje poslovne rezultate.
Statistike često mogu biti veoma zanimljive – pogotovo kada se direktno tiču nas korisnika mobilnih usluga i često preskupih tarifa. T-HT je tako objavio rezultate svojeg poslovanja u devet mjeseci 2011. godine (tri kvartala).
Ono što nas najviše zanima je prosječna potrošnja po korisniku. Privatni korisnici prosječno potroše 100 minuta što je nešto bolje od prosječnih 97 iz istog izvještaja prošle godine. Poslovni su u padu – 288 minuta naspram 301 minute iz prošle godine.
Korisnici nepokretnih usluga u 000 ne bilježe baš preveliku pozitivu za T-HT (ukupne telefonske linije su u padu 1.123 – 1.225 dakle minus 8,3 posto). Ukupni promet (milijuni minuta) su isto tako u padu 10,1 posto. IP linije tj. ADSL linije bilježe rast od 8,3 posto.
TV korisnici su zanimljiva vrsta, a računica je pozitivna za T-HT – bilježe rast od čak 2,7 posto. Zanimljivo je i da se broj minuta korištenja po prosječnom pretplatniku pokretnih komunikacija u devet mjeseci do 30. rujna 2011. povećao se za 3,4% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Jedno od glavnih obilježja su naravno prihodi koji su se sveukupno smanjili za 3,6 posto na 6.092 milijuna kuna ili 822 milijuna eura, a cijelu situaciju je pokušao „izvući“ doprinos Combisa koji je iznosio 281 milijuna kuna (tj. 38 milijuna eura).
Zanimljivo je kako prihod od IP-a i ICT-a stalno rastu, a EBITDA se smanjila za 2,1 posto ili 2.799 milijuna kuna. Neto dobit je gotovo identična iz prošle godine i iznosi 1.483 milijuna kuna. Tijek novaca iz redovnog poslovanja je ipak u padu – smanjen je za 14,8 posto tj. 1.894 milijuna kuna.
Unatoč nekim nepogodnostima T-HT još uvijek vodi glavnu riječ na sva tri tržišta (pokretne komunikacije, nepokretne komunikacije i IP). Broj pretplatnika im se povećao za 3,5 posto (povećanje od 2,9 posto u odnosu na drugo tromjesečje 2011. godine), a broj ADSL priključaka je povećan za 8,3 posto.
Unatoč recesiji T-HT bilježi stabilan rast prihoda dok udio pretplatnika blago pada
Broj pretplatnika se isto podiže i to za 5,6 posto (povećanje od 1,1%), ali su u tom segmentu prihodi ipak smanjeni za 1,9 posto (prihodi od IP-a i ICT-a i dalje rastu zahvaljujući pokretanju novih ICT usluga).
Zanimljiva promjena je došla do procijenjenog vremena trajanja odnosa s korisnicima u segmentu za nepokretne telefonije koji je bio 10 godina. Zbog izmjena za tržištu vijek trajanja će iznositi tri godine, a odluka je donošena davno – funkcionara od 1. siječnja 2011. godine i pozitivno jača prihode (73 milijuna kuna).
Sve više je korisnika TV usluga T-HT-a
Na kraju su najzanimljiviji financijski rezultati – prihodi od govornih usluga su u padu 12.3 posto dok su prihodi od negovornih usluga malo blaži po deficitu – tek 0,9 posto. Ostali prihodi vrtoglavo rastu – čak 106,5 posto, a sve ostalo (terminalna oprema i razno) su u opadanju (10 do 25 posto).
Kako god okrenemo – „ni vrit-ni mimo“ – uz lagani udarac recesije i globalnog zatajenja potrošnje T-HT još uvijek drži konce i stabilne prihode.
Trenutno nema komentara.