Novosti
KOLUMNA Galaxy S6 nema sve što korisnici žele, hoće li to utjecati na prodaju?
Ocijeni novost:

KOLUMNA Galaxy S6 nema sve što korisnici žele, hoće li to utjecati na prodaju?

Autor: | 31.03.2015 u 14:54

Hoće li nedostaci na novom Samsungu Galaxy S6 donijeti manju ili ipak veću prodaju nove šestice?


Novi Samsung Galaxy S6 (i performansama gotovo identičan model Galaxy S6 edge, s cool zakrivljenim ekranom s obje strane), uz vrlo kvalitetne materijale i snažne performanse, nema utor za proširenje memorije, nema promjenjivu bateriju, a nije više niti vodootporan te otporan na prašinu kao njegov prethodnik Galaxy S5. Istovremeno, baterija od 2550 mAh je manjeg kapaciteta nego baterija u Galaxyju S5 (2800 mAh).


Društvene mreže, naš forum Cafe.Mobil.hr i komentari ispod vijesti doslovce su se zapalili od komentara i statusa nezadovoljnika kojima na popisu karakteristika nedostaju microSD utor te jača i promjenjiva baterija na novoj Galaxy šestici. Radi li se o situaciji koja bi Korejce mogla stajati gubitka profita i pada prodaje?


Vratimo li se u 2007. godinu kada je predstavljen prvi iPhone sjetit ćemo se usporedbe kamena i tadašnjeg pridošlice Applea u mobilni svijet i mobilni biznis. Tada su mu svi zamjerali nedostatak proširive memorije, baterija se nije mogla samostalno zamijeniti nakon što biste ju za 50 kuna naručili preko Ebaya, a nedostajalo mu je još štošta na što smo se na običnim, zatim tadašnjim Symbian i Windows Mobile operativnim sustavima bili naviknuli - prosljeđivanje SMS poruka, na primjer, dok nedostatak MMS poruka vjerojatno nikome nije previše nedostajao jer su u većini zemalja bile preskupe (u Hrvatskoj ih je prvi ponudio Vipnet u travnju davne 2002. godine, po cijeni od 3,66 kn po poruci).



I što se dogodilo? Nakon svih tih negativnih komentara Apple iPhone 2G počeo se prodavati kao lud, pojavile su se skupine ljubitelja i hejtera, a Appleova kasa se samo punila. Nastavilo se tako sve do današnjeg dana, a Apple nije prestao s praksom nezamjenjive baterije.


Slično je napravio LG na modelu G2 i tada su mu korisnici zamjerali nepromjenjivu bateriju. Podsjetimo se, upravo je G2 model LG-ju donio ulazak među najbolje mobitele na tržištu. Od tog modela se u svim usporedbama najjačih mobitela u svijetu obavezno pojavljuje i LG. Na nasljedniku, modelu LG G3 baterija je proširiva, što znači da je LG popustio pritiscima korisnika. Kroz nekoliko tjedana će biti predstavljen novi LG G4 i baš nas zanima hoće li baterija i dalje biti promjenjiva.


Naime, tri bitna razloga zbog kojih se proizvođači odlučuju na fiksno postavljenu bateriju unutar kućišta telefona su mogućnost ugradnje baterije s većim kapacitetom (nije potrebno paziti na estetski izgled baterije pa rubovi mogu biti iskorišteni za veći kapacitet), žele što tanje kućište te što čvršće i utegnutije kućište jer nema dijelova koji bi mogli škripati pri dodiru. S druge strane, većina korisnika nepromjenjivu bateriju doživljava kao minus jer ne mogu samostalno, po daleko manjoj cijeni, sami promijeniti istrošenu bateriju iako ju vjerojatno u dvije godine od trenutka kupnje niti neće trebati mijenjati. Dvije godine je otprilike prosječni rok trajanja pametnih telefona nakon čega ih korisnici mijenjaju.



Hoće li se i Samsungu s modelom Galaxy S6 dogoditi kao kod Applea? Vjerojatno se ne kaže bez razloga kako se za dobrim konjem prašina diže. Već smo u našim prvim dojmovima s predstavljanja Galaxyja S6 u Barceloni potvrdili kako se radi o odličnom uređaju, vrlo dobre kvalitetne izrade, vrlo dobrih karakteristika te koji sada dostojno izradom konkurira HTC-u One, Apple iPhoneu 6 te Sony Xperiji Z3. U međuvremenu, napravili smo i najopširniji test Galaxy S6. Prije nekoliko tjedana Samsung je obznanio podatak da su prednarudžbe dosegle brojku od čak 20 milijuna komada modela S6/S6 edge.


Ali, negativni komentari na webu ne jenjavaju i sigurno će se dogoditi da će svi ti negativni komentari utjecati na to da Galaxy opet bude poželjan i tražen gadget. Povijest će se opet ponoviti. Vjerojatno bi neki od konkurenata, naročito kineskih proizvođača voljeli imati takvu mnogobrojnu vojsku koja ne žali vremena pišući zašto im se novi Galaxy (ne) sviđa, ali i među starim konkurentima mnogi priželjkuju tolike komentare, pa makar bili i negativni. Bitno je da se nešto piše, jer sve je to reklama, potvrđuje se na kraju svakog poslovnog tromjesečja. Najgore je kad se ništa ne piše. Šutnja u ovom slučaju nije zlato.


Krunoslav Ćosić


Zanimljivosti

Komentari

kuruza

01. travnja 2015 - 14:10 Prijavi neprimjeren komentar

a onda je svizac zamotao cokoladu

Odgovori


Moglo bi te i ovo zanimati...
 

Zanimljivosti

10 najbržih mobitela u 2016